Veelgestelde vragen

Ombudsman verzekeringen, waar kan je terecht?

Heb je te maken met een geschil met een verzekeraar, of is er sprake van onduidelijkheid en kom je hier zelf niet goed uit? Je hebt dan de mogelijkheid om naar de Ombudsman te stappen. Dit is een orgaan voor consumenten, dat je kan helpen bij het halen van je gelijk. Met name wanneer verzekeraars of andere bedrijven zich op een stugge manier opstellen is het verstandig om contact op te nemen met de Ombudsman. Je kunt je klacht op die manier officieel aanmelden en wat meer kracht bijzetten.

Lees meer

Hoe kan ik een kredietkaart betaling annuleren?

 

kredietkaart-betaling-annuleren

Wil je een VISA betaling annuleren, bijvoorbeeld:

  • omdat een bedrijf geld van je rekening afboekt voor een aankoop die je niet hebt gedaan?
  • omdat een bedrijf de goederen/diensten niet geleverd heeft?

Hieronder vind je een aantal verschillende mogelijkheden hoe je dat moet doen!

Lees meer

Kan ik leningen samenvoegen en kom ik dan goedkoper uit?

leningen-samenvoegen

Het samenvoegen van leningen kan verschillende voordelen opleveren, waaronder een lagere rente. In dat geval is de kans groot dat je goedkoper uit zal komen. Daarnaast zorg je voor meer overzicht over de verschillende leningen, al is het aan de andere kant van belang om rekening te houden met een eventuele boeterente. Maak een goed overzicht van de verschillende voor- en nadelen en zorg er op die manier voor dat je kunt bepalen of het verstandig is om in jouw geval de verschillende leningen samen te voegen.

Lees meer

Let op: geld lenen kost ook geld.