Heb je te maken met een geschil met een verzekeraar, of is er sprake van onduidelijkheid en kom je hier zelf niet goed uit? Je hebt dan de mogelijkheid om naar de Ombudsman te stappen. Dit is een orgaan voor consumenten, dat je kan helpen bij het halen van je gelijk. Met name wanneer verzekeraars of andere bedrijven zich op een stugge manier opstellen is het verstandig om contact op te nemen met de Ombudsman. Je kunt je klacht op die manier officieel aanmelden en wat meer kracht bijzetten.
Klachtenonthaal van verzekeraars
Houd er rekening mee dat veel van de verzekeraars ook zelf gebruik maken van een klachtenonthaal. Ze organiseren dit, om je de mogelijkheid te bieden een officiële klacht neer te leggen. Dit is vooral interessant wanneer je er met een bepaalde werknemer of vertegenwoordiger niet uitkomt en je toch het idee hebt dat de verzekeraar het bij het verkeerde eind heeft. De verzekeraar zal de klacht in behandeling nemen en hier onderzoek naar doen. De kans is groot dat je het probleem op deze manier op kunt laten lossen. Is dat niet het geval? Dan kun je naar de Ombudsman verzekeringen stappen, om daar je klacht opnieuw neer te leggen.
Start hier je aanvraag voor een lening!
Geschillen in verzekeringen
De Ombudsman kan je onder andere bijstaan bij grensoverschrijdende conflicten in verzekeringen. Heb je bijvoorbeeld te maken met een verzekeraar die bepaalde kosten niet wil dekken, terwijl je daar volgens de voorwaarden wel recht op hebt? Of heb je te maken met een weigering, terwijl de verzekeraar hier het recht niet toe heeft? Het is in dat geval verstandig om de Ombudsman verzekeringen in te schakelen. Je kunt via de website www.ombudsman.as contact opnemen, of gebruik maken van het telefoonnummer dat er beschikbaar is. De Ombudsman zal je bijstaan in het beslechten van het conflict, om samen naar een passende oplossing te zoeken.
Bemiddelingscommissie ziektekostenverzekering
Daarnaast kun je gebruik maken van de Bemiddelingscommissie Ziektekostenverzekering. Dit is een speciale commissie, die zich richt op de problemen die zich voor kunnen doen met het oog op de ziektekostenverzekering. Het is een verzekering waar we allemaal gebruik van maken, waardoor er zo nu en dan wel eens iets niet helemaal soepel verloopt. In veel van de gevallen kun je hier samen met de verzekeraar uitkomen. Is dit niet het geval? Dan is het verstandig om contact op te nemen met de Ombudsman verzekeringen, die hier dankzij de wettelijke status wat aan kan doen.
Wettelijk vastgelegd
De bevoegdheden van de Ombudsman verzekeringen zijn wettelijk vastgelegd. Dit zorgt ervoor dat een verzekeraar de klacht sneller zal erkennen, maar de Ombudsman bovendien precies weet wat er mogelijk is. Leg je situatie voor door er een klacht aan te melden. Op het moment dat de Ombudsman de klacht in behandeling neemt kun je er vanuit gaan dat ook de verzekeraar mee zal werken, om te zoeken naar een oplossing. In veel gevallen komt de behandeling dan in een stroomversnelling terecht, waardoor je kunt rekenen op een goede afloop, op basis van een goede ondersteuning.
Start hier je aanvraag voor een lening!
Social tagging: bemiddelingscommissie > geschil > klachten > klachtencommissie > ombudsman